Členové sdružení SOLUS se rekordně dotazují do registru negativních informací
Praha, 26. září 2006 – Počet dotazů do registru klientů neplnících své smluvní závazky se neustále zvyšuje, roste zájem o informace obsažené v registru. Za období od 1. 1. 2006 do 15. 9. 2006 poskytl negativní registr 1 151 600 odpovědí na dotazy od členů sdružení SOLUS, což je více, než za celý rok 2005. Nejfrekventovanější měsíce z hlediska počtu dotazů přitom databázi SOLUS teprve čekají.
„Je to skvělý výsledek, a to období největšího zájmu o odpovědi z negativního registru je teprve před námi. Pokud srovnáme stejné období roku 2005, jedná se o 50% nárůst v počtu dotazů členských společností,“ uvedl Jan Stopka, výkonný ředitel Společnosti pro informační databáze, a.s. „Velmi významný vliv na výrazný růst počtu dotazů má především rozšiřující se členská základna sdružení SOLUS, zvyšující se zájem o informace obsažené v registru, rychlost odpovědí a stabilnost systému. Rostoucí počet dotazů svědčí o tom, jak si členské společnosti sdružení SOLUS informace z negativního registru cení,“ dodal Jan Stopka.
V roce 2005 se staly novými členy sdružení SOLUS společnosti COFIDIS, eBanka, UPC a všichni tři telekomunikační operátoři Telefónica O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic a Vodafone Czech Republic. V letošním roce bylo členské portfolio rozšířeno o energetickou společnost E.ON Česká republika, leasingovou společnost VLTAVÍN leas a v pořadí čtvrtou bankovní instituci, Československou obchodní banku.
„ČSOB je spolu s eBankou, HVB Bank Czech Republic a Raiffeisenbank již čtvrtým členem sdružení SOLUS z bankovního sektoru. Rozšiřování členské základny z bankovního sektoru bude i nadále určitě pokračovat, a to zejména z důvodu, že data ze sdružení SOLUS slouží k efektivnímu řízení rizik u produktů pro fyzické osoby,“ řekl dále Jan Stopka.
Aktuální počet 20 členů sdružení SOLUS se tak bude i nadále zvyšovat. V současné době probíhají jednání s dalšími potencionálními členy, z nichž některá by měla být dokončena v nejbližší době.